Que surgissent partout des artisans de paix, de justice, de liberté!

Il y a huit ans, le 13 novembre 2015, les attentats frappaient la France en plein coeur.

130 morts et plus de 350 blessés.

Attentats du 13 Novembre : trois ans après les attaques meurtrières qui ont touché le Bataclan

https://liagallika.blogspot.com/2017/11/attentats-du-13-novembre-deux-ans-apres.html

https://liagallika.blogspot.com/2016/11/un-apres-le-13-novembre.html

ATTAQUES À PARIS. La France frappée…

https://liagallika.blogspot.com/2015/11/je-suis-paris_30.html

je suis Paris! Je n’ai pas peur. ( Γ/ΣΙΟ ΣΥΚΙΑΣ )

 

Φιλελληνισμός και Βίκτωρ Ουγκώ

 

Αllons, jeune homme ! allons, marche…! En Grèce ! en Grèce ! adieu, vous tous ! il faut partir ! Qu’enfin, après le sang de ce peuple martyr, Le sang vil des bourreaux ruisselle ! En Grèce, ô mes amis ! vengeance ! liberté ! Ce turban sur mon front ! ce sabre à mon côté ! Allons ! ce cheval, qu’on le selle ! Quand partons-nous ? ce soir ! demain serait trop long. Des armes ! des chevaux ! un navire à Toulon ! Un navire, ou plutôt des ailes ! Menons quelques débris de nos vieux régiments, Et nous verrons soudain ces tigres ottomans Fuir avec des pieds de gazelles ! Novembre 1827.

Εισαγωγική ενότητα για τον γαλλικό φιλελληνισμό, συμμετείχαμε και εμείς στη γιορτή της 25ης Μαρτίου.

Αφήγηση : Φιλελληνισμός και Ουγκώ

Ποίημα: Enthousiasme

Ποίημα: Navarin

«Φιλέλληνες και ο Ουγκώ»

Ήταν η εποχή του ρομαντισμού, όταν μορφωμένοι Ευρωπαίοι συγκινούνταν από τα πάθη των απογόνων του Αριστοτέλη, του Σωκράτη και του Περικλή. Ορισμένοι βλέποντας τη φτώχια των τότε σύγχρονων Ελλήνων απογοητεύονταν, άλλοι, ήταν πιο προσγειωμένοι και αγάπησαν τους Έλληνες με τα ελαττώματά τους. Οι  απλοί υπήκοοι των  ευρωπαϊκών χωρών αντιμετώπισαν με ευαισθησία την Ελληνική Επανάσταση, συγκινήθηκαν από τη ζέση, τον ενθουσιασμό και την γενναιότητα  ενός λαού που πολεμούσε για την ανεξαρτησία του. Η αγάπη των ξένων για τους επαναστατημένους Έλληνες ονομάστηκε Φιλελληνισμός.

Ο Γάλλος Βίκτωρ Ουγκό, αναφορικά με το ελληνικό ζήτημα υπήρξε από τους πλέον όψιμους Ευρωπαίους διανοούμενους, που έλαβαν φιλελληνική στάση. Παρότι, όμως, εισέρχεται αργά στον κύκλο των φιλελλήνων παραμένει ο συνεπέστερος των υποστηρικτών του νεότευκτου ελληνικού κράτους. Η ελληνόφωνη εφημερίδα Κλειώ της Τεργέστης αποδίδει φόρο τιμής στο Βίκτωρα Ουγκώ στο φύλλο της 13ης Ιουνίου 1885.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ https://liagallika.blogspot.com/2022/03/blog-post.html

 

ΓΕΛ Action.fr-gr 3 Unité 1 Balade pp.39-40

Eiffeltower and City View of Paris

Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2022 Action.fr-gr 3 Unité 1 Balade pp.39-40

Le passé composé (Παρακείμενος) Της Αθηνάς Κοσσυβάκη

Χρησιμοποιούμε τον Passé Composé για να διηγηθούμε γεγονότα του παρελθόντος, που έγιναν
 το ένα μετά το άλλο και έχουν ολοκληρωθεί (τελειώσει) την στιγμή που μιλάμε.
Για τον σχηματισμό του Passé Composé χρησιμοποιούμε ή το βοηθητικό  « avoir » ή το βοηθητι-
κό  « être » και προσθέτουμε την Παθητική Μετοχή  (Participe Passé) του κύριου ρήματος που
 έχουμε κάθε φορά.

  • Hier, j’ai fini mon travail à huit heures et je suis allé au cinéma.
  • La semaine dernière je n’ai pas regardé la télé.
  • Tu as trouvé ton livre de français? / As – tu trouvé ton livre de français?


 

Χρονικοί προσδιορισμοί που συνοδεύουν ρήματα που βρίσκονται στο Passé Composé  :  hier, 
avant-hier,  la semaine dernière, le mois dernier, l’année dernière,  il y a deux jours, il y a trois
 ans, l’année passée,  κ.α.

 Ο PASSÉ COMPOSÉ ΜΕ ΤΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ « AVOIR »

Η πλειοψηφία των ρημάτων σχηματίζει τον  Passé Composé με το βοηθητικό « avoir »: 
 κλίνουμε  το ρήμα « avoir » στον Ενεστώτα  (j’ai, tu as, il a etc.) και προσθέτουμε σε όλα 
τα πρόσωπα την Παθητική Μετοχή του ρήματος που έχουμε κάθε φορά.
Τα ρήματα της πρώτης συζυγίας, δηλ. αυτά που στο απαρέμφατο τελειώνουν σε   –erσχημα-
τίζουν την παθητική τους μετοχή με την κατάληξη  – é

ex : parler: parlé ; regarder: regardé; écouter: écouté

Τα ρήματα της  δεύτερης συζυγίας , δηλ. αυτά που στο απαρέμφατο τελειώνουν σε  – ir ,  
σχηματίζουν την παθητική τους μετοχή με την κατάληξη – i 

ex : finir: fini ; choisir: choisi

Τα ρήματα της  τρίτης  συζυγίας , δηλ. όλα τα υπόλοιπα, έχουν παθητικές μετοχές που μπορεί 
να τελειώνουν σε  – ust  κλπ.

Η κατάληξη της παθητικής  μετοχής παραμένει ίδια σε όλα τα πρόσωπα, δηλ. δεν αλλάζει 
ακλουθώντας  το υποκείμενο του ρήματος που έχουμε κάθε φορά


Parler Ne pas parler Finir Faire
J’ai parlé
Tu as parlé
Il a parlé
Elle a parlé
On a parlé
Nous avons parlé
Vous avez parlé
Ils ont parlé
Elles ont parlé
Je n’ai pas parlé
Tu n’as pas parlé
Il n’pas parlé
Elle n’a pas parlé
On n’pas parlé
Nous n’avons pas parlé
Vous n’avez pas parlé
Ils n’ont pas parlé
Elles n’ont pas parlé
J’ai fini
Tu as fini
Il a fini
Elle a fini
On a fini
Nous avons fini
Vous avez fini
Ils ont fini
Elles ont fini
J’ai fait
Tu as fait
Il a fait
Elle a fait
On a fait
Nous avons fait
Vous avez fait
Ils ont fait
Elles ont fait
Participes Passés

Être : été  (είμαι)
Avoir :eu (έχω)
Connaître:  connu (γνωρίζω)
Pouvoir: pu (μπορώ)
Vouloir: voulu (θέλω)
Voir: vu (βλέπω)
Recevoir: reçu (λαμβάνωδέχομαι)
Entendre :entendu (ακούω)
Devoir: dû (οφείλω, πρέπει να)
Vivre:vécu (ζω)
croire:cru (πιστεύω)
Boire:bu (πίνω)
Lire: lu (διαβάζω)
Savoir:su (γνωρίζω)
répondre: répondu (απαντώ)
attendre: attendu (περιμένω)
Faire : fait (κάνω)
Dire : dit (λέω)
Écrire : écrit (γράφω)
Construire:construit (κατασκευάζω)
Prendre :pris (παίρνω)
Apprendre :appris (μαθαίνω)
Comprendre :compris (καταλαβαίνω)
Mettre :mis (βάζωθέτωτοποθετώ)
Permettre :permis (επιτρέπω)
Offrir: offert (προσφέρω)
Ouvrir:ouvert (ανοίγω)
dormir: dormi (κοιμάμαι)


Mettez les verbes au Passé Composé  avec l’auxiliaire « avoir »

  1. Vous ___________ (prendre) combien de timbres, Madame?
  2. Il ______ (choisir) de rester.
  3. La semaine dernière nous _________ (regarder) un film magnifique.
  4. Catherine ____________ (faire) beaucoup de bruit.

Ο PASSÉ COMPOSÉ ΜΕ ΤΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ « ÊTRE »

Τα  ρήματα που σχηματίζουν τον Passé Composé με το βοηθητικό ρήμα «être» είναι


  • 11 ρήματα κίνησης : aller, venir, entrer, sortir, monter, descendre, arriver, partir,
  •  passer, retourner, tomber
  • Τα παράγωγα τους : revenir, rentrer, remonter, repartir, repasser etc.
  • Τα ρήματα: devenir, naître, mourir, rester
  • Τα αντωνυμιακά ρήματα (verbes pronominaux) : s’amuser, se lever, se laver, se réveiller, etc.

– é
– i – u – t
aller: allé sortir: sorti venir: venu mourir: mort
entrer: entré partir:parti descendre: descendu
monter:monté
arriver: arrivé
rester: resté
passer: passé
tomber: tombé
naître: né
retourner:retourné

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ https://liagallika.blogspot.com/2022/12/actionfr-gr-3-unite-1-balade-pp39-40.html

En attendant le Père Noël… Le calendrier de l’Avent

Le compte à rebours a commencé !

      

L’Avent Le mot «Avent» provient du latin «Adventus», «la venue». De nos jours, l’Avent est devenu synonyme de préparation de la fête de la venue de l’enfant Jésus. L’Avent commence le quatrième dimanche du mois avant Noël, et dure à peu près un mois. On connaît surtout l’Avent pour son calendrier, avec ses fenêtres que les petits sont impatients d’ouvrir pour y découvrir la surprise cachée derrière.

Διαβάστε περισσότερα για το calendrier de l’ Avent 

http://liagallika.blogspot.gr/2014/12/lavent.html#more  

https://liagallika.blogspot.com/search/label/calendrier%20de%20l%27%20avent

 

               

 

La semaine du goût vous attend ! Qu’est-ce que la semaine du goût ?

La Semaine du Goût est l’événement référent de la transmission du goût. Partout en France elle promeut la culture du patrimoine culinaire et du bien manger. Chaque année au mois d’octobre, la semaine du Goût revient ! Lancée à Paris en 1990 par des Chefs désireux d’offrir une “leçon de goût” à certains passants, le concept a connu sans s’y attendre, un engouement fulgurant de la part du public, mais aussi de l’éducation nationale.

La semaine du goût vous attend ! Qu’est-ce que la semaine du goût ?

Je me rappelle… Cliquez  https://liagallika.blogspot.com/

https://liagallika.blogspot.com/search/label/Semaine%20du%20Go%C3%BBt

et

À table !

Je souhaite partager avec mes élèves, leurs parents et mes collègues, les activités, les articles sur l’alimentation et les créations effectuées avec les enfants qui me sont confiés.

Bonne visite sur mon blog!!!

Αποτέλεσμα εικόνας για La semaine du goût liagallikaΑποτέλεσμα εικόνας για LIAGALLIKA la semaine du goût

 

 

 

5 octobre – JOURNÉE MONDIALE DES ENSEIGNANT(E)S

 κι ο δάσκαλος, ποιητής και τα βιβλία να είναι σαν τα κρίνα…

Bonne fête à tous les enseignants!
La Journée des Enseignants 2022 a pour thème « La transformation de l’éducation commence avec les enseignants ».

Comme chaque année depuis 1994, le 5 octobre marque la Journée mondiale des enseignants.

 

Αποτέλεσμα εικόνας για Le 5 octobre - Journée mondiale des enseignants                  

  “Στον ∆άσκαλο”

“Σµίλεψε πάλι, δάσκαλε, ψυχές!

Κι ότι σ’ απόµεινε ακόµη στη ζωή σου, Μην τ’ αρνηθείς!

Θυσίασέ το ως τη στερνή πνοή σου!

Χτισ’ το παλάτι, δάσκαλε σοφέ!

Κι αν λίγη δύναµη µεσ’ το κορµί σου µένει, Μην κουρασθείς. Είν’ η ψυχή σου ατσαλωµένη. Θέµελα βάλε τώρα πιο βαθειά, Ο πόλεµος να µη µπορεί να τα γκρεµίσει. Σκάψε βαθειά. Τι κι’ αν πολλοί σ’ έχουνε λησµονήσει; Θα θυµηθούνε κάποτε κι αυτοί Τα βάρη που κρατάς σαν Άτλαντας στην πλάτη, Υποµονή! Χτίζε, σοφέ, της κοινωνίας το παλάτι …”

Κωστή Παλαµά

https://liagallika.blogspot.com/2018/02/kostis-palamas.html

 

Ναι, είναι ευλογία να είσαι καθηγητής, γιατί ποτέ δεν είσαι μόνο αυτό,· είσαι ταυτόχρονα ψυχολόγος γιατί γνωρίζεις να δίνεις κίνητρα και να διαβάζεις ψυχές, είσαι γιατρός που πολεμάει μικρόβια και ασθένειες, είσαι ηθοποιός επειδή έχεις μάθει να χαμογελάς μπροστά στο κοινό σου όσο κι αν η καρδιά σου καταρρέει στα παρασκήνια, είσαι αστυνόμος, προπονητής, μα πάνω απ’ όλα είσαι ένας δεύτερος γονιός που καλείται να σταθεί στο πλάι μιας γενιάς που σιχάθηκε ν’ ακούει πως δεν έχει μέλλον, που έχει ανάγκη να πιστέψει στην ικανότητά της να φτιάξει τον κόσμο απ’ την αρχή και χρειάζεται να χωνέψει πως τα λουλούδια που φυτεύεις μόνος σου μυρίζουν πάντα πιο όμορφα,· μην την απογοητεύσεις.

https://liagallika.blogspot.com/2020/10/5-octobre-journee-mondiale-des.html

 

 

Πως πρέπει να είναι ο δάσκαλος

https://liagallika.blogspot.com/2014/10/5-octobre-journee-mondiale-des_4.html

 

 

 

 

Journée européenne des langues – Ευρωπαïκή Ημέρα Γλωσσών

Apprendre plusieurs langues, ce n’est pas perdre son identité, mais connaître mieux le monde et respecter davantage les autres! Apprenons à nous connaître mieux et à vivre harmonieusement ensemble!

20 idées pour la Journée européenne des langues de cette année

     

La Journée européenne des langues est soutenue et coordonnée par le Centre européen pour les langues vivantes du Conseil de l’Europe? Le Conseil de l’Europe est la principale organisation de défense des droits de l’homme du continent. Il comprend 47 États membres, dont les 27 membres de l’Union européenne.

Από το ιστολόγιό μου ΓΑΛΛΙΚΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Journée Européenne des Langues 

Από το ιστολόγιό μου γαλλικά 1ης Γυμνασίου

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Journée européenne des langues.

Από το ιστολόγιό μου γαλλικά 2ας Γυμνασίου

https://liagallika2.blogspot.com/2021/09/journee-europeenne-des-langues.html

Από το ιστολόγιό μου  γαλλικά 3ης Γυμνασίου

  1. Pourquoi une Journée européenne des langues ?ET LES LANGUES DES SIGNES
Ελπίζοντας ότι κάποτε θα καλύψουμε και τα 24 γράμματα της αλφαβήτας σας αφιερώνουμε το γράμμα Δ.
    

Παρασκευή 1 Οκτωβρίου 2021 Journée Européenne des Langues

Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2020 JEL (800 millions d’Européens – 47 Etats membres du Conseil de l’Europe)

Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2016 la Journée européenne des langues (JEL) Célébrez la diversité linguistique de l’Europe , le 26 septembre. 

Οι γενικοί στόχοι της Ευρωπαϊκής Ημέρας των Γλωσσών είναι:

α)  η συνειδητοποίηση της σημασίας της εκμάθησης γλωσσών,

β)  η προώθηση της πολυγλωσσίας και της διαπολιτισμικής κατανόησης.

γ)  η προώθηση της πλούσιας πολιτιστικής και γλωσσικής πολυμορφίας της Ευρώπης, η οποία πρέπει να   διατηρηθεί και να ενισχυθεί.

δ)  η ενθάρρυνση της μάθησης σε όλη τη ζωή μέσα και έξω από το σχολείο, είτε κατά τη διάρκεια των σπουδών, για επαγγελματικές ανάγκες, για λόγους κινητικότητας ή απλώς για διασκέδαση.

Ψάχνοντας στο διαδίκτυο οι επιλογές είναι πολλές, όμως τελικά καταλήγω στην ανάρτηση de Ma José από το Le blog-FLE de Mª José. Πολλές φορές έχω βοηθηθεί από τις ιδέες της. Ρίξτε μια ματιά!!!

Célébrez la diversite linguistique de l’Europe , le 26 septembre

 

 

Συνεχίστε την ανάγνωση του “Journée européenne des langues – Ευρωπαïκή Ημέρα Γλωσσών”

L’alphabet français

Pour connaître l’alphabet français et la prononciation clique

Ww, Xx

L’alphabet français

https://liagallika1.blogspot.com/2018/09/lalphabet-francais.html

https://liagallika1.blogspot.com/2016/09/lalphabet-francais.html

« L’ olivier sera toujours ici » «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» Στους μαθητές μου, του Β’4 του 2ου Γυμνασίου Ν. Μουδανιών

« L’ olivier sera toujours ici »

 

Στο πλαίσιο του μαθήματος «Εργαστηρίων δεξιοτήτων» του Β’4 του 2ου Γυμνασίου Ν. Μουδανιών, στην υποθεματική ενότητα «Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία»

με τίτλο « L’ olivier sera toujours ici »

The olive tree always be here. «Η ελιά θα είναι πάντα εδώ»….

δουλέψαμε τις δεξιότητες της κοινωνικής ζωής: αυτομέριμνα, κοινωνικές δεξιότητες, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, πολιτειότητα, προσαρμοστικότητα, ανθεκτικότητα, υπευθυνότητα.

Έτσι προέκυψε και το rendez-vous με το δήμαρχο Ν. Προποντίδας, κ. Μανόλη Καρρά, τη Δευτέρα 11/4/2022, στις 12:30 μ.μ. ο οποίος μας μίλησε για οικολογική ευαισθησία και πολιτική προστασία. Ο ίδιος δεσμεύτηκε για μία επίσκεψη στο σχολείο μας και συμβουλές τεχνογνωσίας ως προς τις δράσεις μας που περιλαμβάνουν φύτευση ελαιόδεντρων, καλλωπιστικών θάμνων και φυτών στα παρτέρια του σχολείου μας.

Στους μαθητές μου αφιερώνω την ταινία, διότι η ελιά ακμάζει και στη Χαλκιδική και είναι όντως αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής μας.

http://ahdoni.blogspot.com/2015/10/blog-post_77.html

το θεώρησα ανάγκη να αναρτήσω το βιντεάκι για όσους μαθητές μου, ασχολήθηκαν με αυτό το projet. Έτσι μου δίνεται η δυνατότητα να σας ευχαριστήσω για το χρόνο που διαθέσατε.

Στους μαθητές μου, του Β’4 του 2ου Γυμνασίου Ν. Μουδανιών

Χατζοπούλου Λία ΠΕ05

Ευχαριστώ τη συνάδελφό μου, Μπάκα Γιούλη ΠΕ02 ειδικής αγωγής, για την αμέριστη συμπαράστασή της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

 

 

 

25η Μαρτίου: Φιλελληνισμός και Ουγκώ

Εισαγωγική ενότητα για τον γαλλικό φιλελληνισμό, συμμετείχαμε και εμείς στη γιορτή της 25ης Μαρτίου.

Αφήγηση : Φιλελληνισμός και Ουγκώ

Ποίημα: Enthousiasme

Ποίημα: Navarin

 Ήταν η εποχή του ρομαντισμού, όταν μορφωμένοι Ευρωπαίοι συγκινούνταν από τα πάθη των απογόνων του Αριστοτέλη, του Σωκράτη και του Περικλή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

https://liagallika.blogspot.com/2022/03/blog-post.html

 

 

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων